film review: the wolfman

o porcarie mai mare nu am mai vazut demult. ca sa va dati seama cat de interesant a fost, spun doar atat: l-am vazut in 3 reprize, pentru ca de fiecare data ma lua somnul.

filmul lui Joe Johnston se vrea a fi un remake demn de anul 2010, dar nu reuseste mai nimic. in afara de efecte speciale si actori de prima mana, filmul e sec!

vechea legenda a varcolacului (care in filmul asta arata mai degraba a YETI!) e readusa in cinematografe… si totusi… ceva lipseste… vampirul, eternul dusman. nu va imaginati niste varcolaci in genul twilight saga, adica niste papusei bine facuti care se transforma in lupi pentru a apara oamenii… aia sunt shape-shifters, asa cum sunt descrisi de edward (cine a citit breaking dawn stie). aici e vorba de varcolacul original, omul care se transforma la luna plina si e o fiara insetata de sange, ce actioneaza numai din instict, taie, musca si omoara in stanga si in dreapta.

povestea e simpla. lawrence (del toro), se intoarce in tinutul blackmoor, unde locuia tatal sau (hopkins), la rugamintile lui gwen (blunt), logodnica fratelui sau. intors acasa, exact ca fiul ratacitor, este intampinat cu raceala de taica-su si afla ca tinutul este bantuit de o fiara care ucide in noptile cu luna plina, asa zisul lunatic. lawrence se nimereste a fi una din victimele fiarei, devenind si el, la randul lui, un varcolac, ce poate fi salvat, conform legendei, de persoana iubita. clasic!

pacat de trio-ul de actori din rolurile principale (anthony hopkins, benicio del toro si emily blunt), pentru ca se chinuie degeaba. filmul e prost si plictisitor.

si pe langa asta, e un lucru in acest film care in mod sigur ii va deranja pe romani. in blackmoor se stabileste o satra de tigani nomazi, prieteni cu fratele lui lawrence, din folclorul lor facand parte lunaticul. faza cea mai dura e ca acesti tigani nomazi vorbesc ROMANESTE!!! nu limba rroma, care de altfel este universala pentru toti rromii, indiferent de tara de provenienta, ci dulcea si frumoasa limba romana!!! multumim pe aceasta cale celui care a facut documentatia filmului, pentru reclama minunata pe care o face poporului roman, dar si pentru jignirea adusa! pe aceasta cale ne este inca o data demonstrat cum suntem priviti in strainatate. ca niste tigani nomazi! e un lucru care DOARE!!!